مجموعه ی آموزشی پلان را می‌توان یکی از بهترین آموزشگاه فیلمنامه نویسی در نارمک به شمار آورد که با اساتید حرفه‌ای همکاری دارد. به‌طور کلی، برای ساخت یک فیلم افراد از اصناف و حرفه‌های گوناگون در کنار هم جمع می‌شوند تا در کنار یکدیگر مجموعه تلویزیونی یا سینمایی را تولید نمایند. یکی از شغل‌ها و تخصص هایی که در زمره ی مراحل پیش از تولید به شمار می‌آید و نقش اساسی در تولید فیلم دارد، فیلم‌نامه‌نویسی است.

 

یکی از بهترین اموزشگاه فیلمنامه نویسی در نارمک، مجموعه آموزشی و هنری پلان است

 

فیلم‌نامه‌نویس جایگاه محوری در تولید فیلم دارد و حتی می‌‌توان موفقیت یک فیلم سینمایی را به این حرفه وابسته دانست. به‌طورکلی، یک فیلم‌نامه‌نویس وظیفه شخصیت‌پردازی داستان اصلی، قهرمان مرد، معرفی قهرمان زن، شخصیت‌های خبیث و به‌طورکلی محوریت اصلی داستان را برعهده دارد. هر فیلم‌نامه به‌طور کلی دارای دو بخش شناسنامه و متن اصلی است.

آموزشگاه فیلمنامه نویسی در نارمک

شناسنامه ی فیلم‌نامه، دارای مشخصات فیلم بوده و معمولاً سه تا ده صفحه است. در صفحه ی اول شناسنامه فیلم‌نامه به نام‌ فیلم نامه، فیلم‌نامه‌نویس و تاریخ اتمام فیلم‌نامه اشاره می شود. هر فیلم‌نامه نویس وظایف و تعهداتی دارد. به‌‌عنوان مثال، وی موظف است نامی مناسب براساس داستان و سلایق شخصی، برای فیلم‌نامه اش انتخاب کند. این نام براساس داستان و همچنین سلیقه شخصی فرد انتخاب می‌شود. در نام‌گذاری فیلم‌نامه باید به مواردی همانند ساده بودن  قابل درک بودن و جلب نظر مخاطب دقت شود.

 

برای حرفه‌ای شدن، انتقال تجربه در کنار آموزش اصول ضروری است.

 

آموزشگاه های متعددی در سطح تهران وجود دارند که اقدام به آموزش فیلم‌نامه‌نویسی به‌صورت حرفه‌ای برای مجموعه‌های سریالی و یا سینمایی می‌کنند. یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین آموزشگاه‌های فیلم‌نامه‌نویسی در نارمک و به‌طور کلی‌تر در شرق تهران، مجموعه هنری پلان است. این آموزشگاه در کنار مزایا و دوره‌های آموزشی گوناگونی که دارد، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی فیلمنامه نویسی به کمک اساتید حرفه‌ای کرده است. این عامل باعث شده تا برای نسل آینده، فیلم‌نامه نویس های حرفه‌ای تربیت شده و در کنار یکدیگر فعالیت کنند. برای همین به شما علاقه‌مندان فعالیت در این زمینه توصیه می‌شود برای حرفه‌ای شدن از مجموعه پلان شروع نمایید.